TourismPoland

Sport, Turystyka, Rekreacja

zdrowe drugie śniadanie
Turystyka

Jak zbilansować zdrowe drugie śniadanie?

Prawidłowo zbilansowane, zdrowe drugie śniadanie powinno uwzględniać wszystkie podstawowe makroskładniki. Musi się w nim znaleźć miejsce na węglowodany, białka oraz tłuszcze. Zacznijmy od tych pierwszych makroskładników. Węglowodany są akurat bardzo ważne, gdyż to one stanowią podstawowe źródło energii dla każdego organizmu. Nie można jednak z nimi przesadzać. Ogromna miska słodkich płatków śniadaniowych zalanych równie słodkim owocowym jogurcikiem na pewno nie stanie się śniadaniem ani zdrowym, ani tym bardziej dietetycznym. Taki cukrowy i mało odżywczy mix warto zastąpić zwykłymi płatkami owsianymi. Najlepsze będą te górskie. W przeciwieństwie do błyskawicznych nie są w ogóle przetworzone, tak więc zachowują swoją pierwotną ilość błonnika pokarmowego. Błyskawiczne mają jednak ten plus, że przygotowuje się je – jak sama nazwa mówi – błyskawicznie. Nie trzeba czekać na to, aż nasiąkną wodą i nie trzeba ich nawet wcześniej zalewać. Można od razu wymieszać je z mlekiem (jeżeli tylko dobrze toleruje się laktozę) albo jakimś naturalnym jogurtem bądź twarożkiem typu skyr. Posiłek jest już prawie gotowy.

Aby zdrowe drugie śniadanie było jednak nieco smaczniejsze i zawierało więcej korzystnych substancji odżywczych, za każdym razem należy uzupełnić je jakimiś owocami. Posiłek powinien też dostarczać do organizmu tłuszcze. Aby tak się stało, należy dosypać do niego garść orzechów, nasion bądź pestek. Takie śniadanie każdemu zapewni mnóstwo energii i sprawi, że głód zostanie w pełni zaspokojony.

centrumprestige.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *